Recenzia – Vzestup Red Skulla CZ (rozšírenie pre Marvel Champions)

Drsný výraz Red Skulla, treba mu ho z tváre vymazať 😀

Neočakávané sa stalo skutočnosťou a moje srdce naplnila veľká radosť, keď mi domov dorazila krabica z ktorej doslova iskrilo univerzum Marvel. Logo Hydry, hrdinovia Hawkeye a Spiderwoman a v strede samotný pyšný Red Skull. Perfišné! Konečne nové prídavky k hre Marvel Champions CZ (recenzia) . Tak si to poďme teda pozrieť bližšie, a či to vôbec za to stojí…

Hail Hydra!

Celý obsah krabice tvoria karty, a je ich neúrekom. Dokopy 265 kariet, z ktorých je 82 hráčskych (postavy Hawkeye a Spiderwoman, 15 kariet finálnych bossov (padouchů, na to si neviem zvyknúť 😀 proste niekto počas hry zadrie padúch a ja sa hneď rehocem), v týchto má každý boss 3 stupne obtiažnosti (každý stupeň má svoju vlastnú kartu) a samozrejme zvyšok tvoria karty stretnutí (168) – tie sa – ako inak nesú v znamení Hydry.

Noví parádni hrdinovia.

Celé toto rozšírenie obsahuje 5 scenárov, ktoré sa spájajú do veľkej epickej kampane. Pravdaže, je ich možné hrať aj osobitne podľa ľubovôle (“Ale kto by to zverstvo robil?!”). Nechcem prezrádzať detaily aby som vám nepokazil radosť odhaleniami, avšak kampaň je jednoducho úžasná. Je až neuveriteľné ako dokázalo FFG vyšperkovať svoje LCG 😀 OMG! Kampaň nádherne graduje každým jedným scenárom, až vyvrcholí veľkolepým súbojom so samotným Red Skullom. Je to ako keby ste režírovali veľkofilm, FANTASTICKÉ! Jednoducho nádhera.

Na začiatku kampane si zvolíte hrdinu, ako počas štandardnej hry (nie ste naviazaní na žiadneho, hrdinovia sa dajú aj počas kampane meniť). Pred každým scenárom si prečítate komiks, ktorý má 1-2 stránky a je krásne ilustrovaný. Potom úvod k scenáru (veľmi kratučký), pripravíte si balíčky scenára a ide sa na to. Kamera! Klapka! AKCIA!

Niektoré z kariet pre nové postavy. Šípy? Šípy!

Počas kampane si zapisujte svoj postup do “denníka” – je stiahnuteľný na stránkach FFG, alebo použijete na záznam zadnú stranu pravidiel (“Ale kto by to zverstvo robil?!” v2). Zaujímavou novinkou je, že ak sa vám podarí scenár vyhrať, do balíka si pridávate ďaľšie zo špeciálnych kariet (nepočítajú sa do limitu). Ak prehráte, jednoducho si zopakujete scenár znova. Takto to pokračuje až kým nedohráte všetkých 5 scenárov.

Niečo pre naozaj skúsených hrdinov.

V kampani je možné si zvoliť aj ťažšiu cestu, kde už skutočne ide do tuhého. Jedná sa o “pokročilú” kampaň, ktorá má sťažené pravidlá. Napríklad: počet životov vám zostáva a prenášate si ho do ďaľšieho scenára. Je možné si ich potom na začiatku scenára doliečiť tým, že si pridáte negatívnu kartu do svojho balíčka. Môže sa vám stať, že v scenári otrčíte kopytá, ale ostatní hráči vyhrajú. V tom prípade sa na víťaznej hostine nezúčastníte, maximálne si tak utriete slzu z oka, kým si ostatní vyberajú bonusové karty. A navyše na začiatku ďaľšieho scenára ste nútení si negatívnu kartu vložiť do balíka a doliečiť si životy naplno (keďže začínate s nulitným stavom životov).

Hydra a jej prisluhovači vedia byť v priebehu kampane nepríjemní.

Dojmy a záverečné zhodnotenie

Nemusíte byť psychológom, aby ste si všimli, že zo mňa jednoducho nadšenie srší. Áno, je to tak. Toto rozšírenie je skvelým prídavkom už pre beztak skvelú hru. Som nesmierne rád, že sa Blackfire pustilo do prekladu veľkého rozšírenia, lebo si myslím, že základná hra si o to priam žiadala. Hra, ktorej predtým chýbal akýsi ucelenejší príbeh ho s rozšírením má a je aj veľmi dobre spracovaný. Dúfam, že v tejto tradícii budú rozšírenia pokračovať aj naďalej. Ak máte základnú hru a páčila sa vám, Vzestup Red Skulla si nesmiete nechať ujsť. Pridá nové postavy, a hlavne perfektnú kampaň. Čo viac si želať?

Baranicu!

Samotný Red Skull!
  • Plusy