O herných sklamaniach

Toto bude zrejme veľmi negatívny článok, ale nedávno som čítal odpovede z komunity hráčov na otázku: “Ktoré hry vás sklamali?” kde boli naozaj prekvapivé, no zároveň pravdivé komentáre. Konštruktívna debata o obľúbených hrách totiž poukazuje aj na ich nedokonalosti, ktoré priaznivci daných hier nemôžu alebo nechcú vidieť. Ponúkam výber zaujímavých príspevkov o tituloch, ktoré síce majú množstvo fanúšikov, ale tiež ľudí, čo sa im z diaľky vyhýbajú.



SCYTHE – je to už raz tak, veľká skupina hráčov jednoducho nedokáže prísť na chuť tejto populárnej hre. Všeobecne svoje sklamanie z hry argumentujú čudnou mechanikou, nedostatkom akčnosti a najmä úplne zbytočnými a drahými rozšíreniami. „Skúšali ste si už vylepšiť túto hru a vo výsledku zaplatiť viac ako 100€ za väčšiu hernú dosku, kovové mince a realisticky vypracované miniatúry surovín, ktoré v hre absolútne nič nezmenia?“



VAST: THE CRYSTAL CAVERNS – pravidlá dokážu byť kritickou záležitosťou, to vieme všetci. Asymetria v niektorých hrách však nedáva na výber a to je prípad aj tohto titulu od vydavateľa súčasnej hitovky Root. Hráči sú smutní hlavne z toho, čo všetko musia urobiť, aby si mohli zahrať túto relatívne malú a rýchlu hru. Niektorým sa tiež stáva, že ani po niekoľkých partiách si nie sú istí, či to zahrali správne.



VLKODLAK či AVALON – zástupcovia hier s mechanizmom skrytej identity. Obľúbenosť nenáročných hier je asi neochvejná, no existuje veľa hráčov, ktorí nechcú strácať čas práve nad jednoduchosťou alebo si maximálne zahrajú jednu partiu. Sťažujú sa na to, že väčšina ľudí nemá záujem naučiť sa niečo náročnejšie (no možno oveľa zážitkovejšie), pričom ale vydržia hrať Uno celý večer. Rýchle hry sú pre ľudí menším mentálnym záväzkom a za večer pokojne stihnete aj desať partií. Mnohí obľubujú aj to, že keď sa im nedarí, stačí počkať pár minút a začať odznova.



TERRAFORMING MARS – ďalším prekvapením je táto úžasná kolonizačná kartovka, ktorá sa stala hrou roka 2016. Boom spôsobený ocenením nalákal mnohých hráčov na kúpu krabice aj s rozšíreniami, no nie každá hra je pre každého. Chýbajúca interakcia medzi hráčmi, obrovská škála možností na kartách a následné nešťastie, ak chodia zlé na ruku – to sú len niektoré dôvody, prečo si už túto hru nezahrať. Objavuje sa tiež element zdržiavania hry, kedy sa posledné teraformačné body naschvál neplnia, keďže na stole či na vašich kartách sú už k dispozícii lukratívnejšie akcie.



GLOOMHAVEN – obľúbený mamutí hit, ktorý sa v rebríčku na BoardGameGeek nachádza už dlhšiu dobu na prvom mieste. Kritizovaný je za jednu z najhorších vecí, ktoré môžu nastať pri hraní – nudu. Repetitívnosť akcií a celkového hrania vytvára nezáujem a udalosti, ktoré nastávajú a mali by hru osviežiť, sú v celku sklamaním. Napriek tomu, systém boja a iné pozitívne vlastnosti stále robia z Gloomhaven špičkový titul. Je však len otázkou času, kým hráči dokončia celú kampaň, príde ďalšia bomba a nahradí ho.


Share:

Author: Adrias

Do tejto záľuby som sa dostal náhodou pred 5 rokmi, aj keď nehovorím, že predtým som sa rád nehrával. Táto aktivita je spoločenská, príjmená a náučná takže sa oplatí zanechávať čas aj peniaze v nej :). Obľubujem stratégie s mapou a nejakym konfliktom, no som veľmi všestranný a ako som sa presvedčil už veľa krát, nesúď hru podľa obalu. Naj: Game of Thrones Board Game

Leave a Reply