Recenzia: Na křídlech – Opeřená Oceánie

Vtáky, vtáky a ďaľšie vtáky.

Dostalo sa mi do rúk ďaľšie rozšírenie na príjemnú a obľúbenú hru “Na křídlech” (video ako hrať hru s prvým rozšírením nájdete tu ) tentokrát s podnázvom “Opeřená Oceánie“. Toto rozšírenie okrem nových vtákov pridáva aj iné a zaujímavé novinky. Takže si to poďme rozbaliť a pozrieť.

Nové vtáky a nový druh akcie (žltá – spúšťa sa na konci hry)

Celá krabica je pomerne ťažká, tak som bol zvedavý na jej kompletný obsah. Ako sa dalo čakať, v hre je ďaľších bezmála 100 vtákov z Oceánie, mnohé z nich pre mňa nové, niektoré poznám zo ZOO a myslím, že dva druhy som aj choval. Ilustrácie operencov sú rovnako ako na predošlých kartách nádherné. Okrem vtákov tu samozrejme máme ďaľší sáčok s vajíčkami – tentokrát žlté, rovnakú farbu má tiež aj “akčný” prúžok na kartách. Je to akcia, ktorá sa aktivuje až na konci hry. Sú tu kocky s novým druhom potravy (nahrádzajú pôvodné), voliéry a veľkou novinkou (a pre mňa dosť vítanou) je nový druh potravy – nektár.

Nové kocky s nektárom a vajíčka

Nektár je výnimočnejší ako ostatné druhy. V prvom rade – pri spotrebovávaní potravy nektár slúži ako žolík. Nahradíte ním ľubovoľnú inú potravu. Po spotrebovaní sa však nevracia do kolobehu potravy, ale ostáva v príslušnom biotope. Na konci hry má totiž každý biotop s najvyšším počtom nektárov 5 výherných bodov. Ak vám ostal nektár, ktorý ste počas kola nevyužili – prídete oň (okrem situácie ak si ho vták skladuje, v tom prípade vám ostáva). Pri počítaní potravy nektár počítajte ako separátny druh. (Napr. ak počítate všetky myši, nektár sa už nezaratúva).

Na nových doskách sa nachádzajú aj nové minoritné akcie (na prehodenie kociek a výmenu kariet vtákov). V rozšírení sú aj nové verejné a osobné úlohy, ktoré zahŕňajú jeho špecifiká.

Nová voliéra (doska), vajíčkami sú označené novinky

Je toho spústa. Zapadá to do hry?

Opeřená Oceánie prináša nové stratégie a zmeny v existujúcich. Stratégiu menia hlavne potravinové operácie s nektárom. Toto rozšírenie je veľmi dobrým občetrstvením pre tých vtákov… pardon hráčov, čo sa im hra už trošku obohrala. Množstvo nových kariet zaručí, že sa opäť naučíte niečo nové. Skvelá hra získala ďaľšie skvelé rozšírenie. Ak sa vám hra páči, kúpu Opeřenej Oceánie neoľutujete ani náhodou, pridá novú mechaniku, spústu kariet a tým aj zábavy.

Ukážka vtákov z Oceánie

Ešte niečo zaujímavé?

Áno. Dovoľte mi malú poznámku pred plusmi a mínusmi. K Na křídlech (resp Wingspan) existuje aplikácia, ktorá po “naskenovaní” karty vylúdi spev vtáka, ktorého ste naskenovali. Skutočná pecka, naprogramoval ju Marcus Katscher a je k dispozícii úplne zadarmo. Aplikácie stiahnete na linkách tu: Android, IOS (aplikácia nie je žiadnym spôsobom oklieštená, in app kúpou len podporíte tvorcu – čo by bolo od vás milé gesto).

• Nektár
  • Nové druhy vtákov
  • Kresby, nové voliéry