2. Maracaibo

O tejto hre sa veľa nevie a napriek tomu je považovaná za jednu z najočakávanejších hier Essenu 2019. Dôvodom je autor – Alexander Pfister.

Ten má na svedomí hŕbu kvalitných euro hier ako Mombasa (2015), Isle of Skye (2015), či jeho novšie počiny Great Western Trail (2016) a Blackout Honkong (2018). Čo hra, to best-seller a pozitívne ohlasy kritikov. Pfisterov rukopis je jednoducho záruka kvality.

Karibik v 17. storočí

Maracaibo je druhé najväčšie mesto vo Venezuele a práve okolo nej sa budete môcť plaviť a objavovať tak zákutia karibského mora.

Plavba bude prebiehať podobne ako v Great Western Trail – systémom rondelle – počas hry pôjdete niekoľkokrát z bodu A do bodu B, pričom budete môcť využiť rôzne odbočky, skratky a zastavenia, kde vykonáte unikátne akcie. Rozdiel je ale v tom, že kým v GWT si mohol každý hráč vandrovať svojim tempom, v Macaraibe je to ako v Tour de France – prvý v cieli spustí stopky pre ostatných a tí musia doraziť v limite jedného extra ťahu.

Priebeh ťahu pripomína štruktúru z Great Western Trail, grafika zasa Port Royal

V roli dobrodruhov si okrem toho budete tiež zvyšovať reputáciu u rozličných národov (stupnice ako v Mombase), získavať zdroje, bojovať, vylepšovať si lode, uzatvárať spojenectvá, vydávať sa na výpravy, plniť kontrakty či najímať si asistentov.

To samozrejme pri Pfisterovi nemôže byť všetko, hra bude obsahovať 200 rôznych multifunkčných kariet poskytujúcich okamžité, či priebežné efekty/benefity pri zahraní, alebo zdroj/či predmet pri jej zahodení. Hráčska doska – loď je plná malých diskov, ktorých odstraňovamím napr. skrz doručenie žiadaného tovaru – si ju vylepšujete. Získate napríklad možnosť mať na ruke viac kariet, možnosť vykonať dodatočné činnosti apod.

Karta projektu

Unikátny bude ale najmä systém kampane – budete si môcť zvoliť, či chcete hrať hru aj s príbehom, počas ktorého na vás čakajú vzrušujúce prekvapenia – zmení sa časť mapy, lebo dedina vyrástla na mesto či ponúkne bočné výpravy kde si budete môcť zvoliť, ako sa zachováte.

Dizajnér: Alexander Pfister
Ilustrácie: Fiore GmbH, Aline Kirrmann
Vydavateľstvo: Game’s Up, Capstone Games
Rok vydania: 2019
Typ: strategická, rondelle (opakovaný pohyb z bodu A do bodu B využitím rôznych ciest), manažment kariet na ruke, systém väčšiny/vplyvu na určitom území, možnosť hrať ako kampaň
Počet hráčov: 1-4
Hracia doba: 60-150 min

BGG link

Share:

Author: Mirec

Zapálený hráč moderných spoločenských hier. Kávopič výberovej kávy, príležitostný cestovateľ, pasívny bloger, aktívny bežec a už aj manžel a dvojnásobný otec.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *