Ako vzniká hra (varíme s Petrom Scholtzom, autorom Sorcerera) + malé interview

Peter Scholtz je jeden z mála štastlivcov, ktorému sa podarilo splniť si svoj sen a to vytvoriť hru na ktorej dlho pracoval a pretvoriť ju do reality. Jedná sa o hru Sorcerer, ktorá mala kampaň na kickstarteri úspešne ukončenú v decembri 2017 a vyzbierala takmer 400 000 $. Momentálne pracuje ako herný dizajnér na plný úväzok (decentný a uznanlivý potlesk).

O hre môžeme spomenúť, že je pre 2-4 hráčov a spája elementy kartovej a stolovej hry. Je to dark fantasy, kde ako sorcerer vediete súboj proti svojim súperom. Ak chcete vedieť viac, nájdete to TU

Peťo pochádza zo Slovenska, tak nás jeho úspech veľmi teší. A kedže hru Sorcerer pripravoval roky (plné testovania a príprav), podarilo sa Stolovkám dostať sa ku hre, keď bola ešte prototyp. A tak by sme Vám radi ukázali ako hra može vyzerať predtým, než sa dostane nám, hráčom, do rúk.


Na prvý pohľad vidno,že karty majú výbornú grafiku, aj keď sa jedna o prototyp. Vieme, že Peťo si svoje karty ilustroval od začiatku prevažne sám a že je vo svojej práci dôsledný, čo potvrdzujú aj samotné karty. Hra je veľmi zaujímavá a chválime samotnú tému dark fantasy prelinajúc sa s naším svetom a aj samotné pravidlá hry.

Od tej doby ubehlo kopec času a keď zavítame na stránku samotnej kickstarter kampane, hra teraz vyzerá výrazne vypulírovaná a všetky komponenty si prešli skrášľovacím procesom.


Na prvý pohľad vidno, že Peťo má v hlave zaujímavé nápady a tak sme ho oslovili s pár otázkami, ktoré by vás mohli zaujímať:

1. Ahoj Peťo. Na čo netreba zabúdať, respektíve čo netreba podceniť pri tvorbe vlastnej hry?

Netreba podceniť research. Dizajner a tvorca musí mať čo najväčší prehľad. Pretože môže byť čoskoro veľmi sklamaný, že teplá voda ktorú vymyslel už na trhu dávno je a jeho hra tomu nedokáže konkurovať resp. ľudia nebudú mať dôvod si ju zaobstarať. Ďalej nesmie zabúdať na to ze on nie je tá pravá osoba na písanie vlastných pravidiel. Pravidlá by mal spísať niekto, kto hru dokonalo pozná, ale nie je jej autorom.

2. Poznám pár ľudí čo premýšľajú nad tým, že by vytvorili svoju vlastnú hru. Čo by si im odporučil, ako človek, ktorý sa pri tvorbe hry dostal až tak ďaleko ?
Vydržať, vydržať a vydržať. Nie je iný recept. Len nezísť z cesty. Ak človek nemá čas na tvorbu a nechce tomu venovať kopu času, hoc aj po nociach, alebo keď má len nápad a občas si napíše nejaké poznámky, pravdepodobne nemá šancu. Pretože je dosť možné, že prvé prototypy budú zlé alebo nudné. Hra vyzerá úplne inak, keď sa začne hrať, ako keď ju má človek v hlave. Začiatočník nemá šancu zistiť zo svojích poznámok či bude hra zábavna alebo nie.

Ďalšia vec: testujte svoje výtvory s cudzými ľudmi. Potrebujete čo najkonštruktívnejší feedback. A akýkoľvek feedback obdržíte, neoponujte. Nikdy neoponujte! Poďakujte a premýšľajte, koľko vládzete nad každým feedbackom, najmä nad negatívnym. Budte pokorný a nohami na zemi. Majte ambície, ale nemyslite si, že práve Vaša hra bude daľší Pandemic, alebo Magic the Gathering. Kľudne sa nechajte inšpirovať, ale nekopírujte. O zdrojoch inšpirácie sa nebojte hovoriť, nikto vás neukameňuje.

3. Ako si vnímal kampaň na kickstarteri? Aký si mal z toho celého pocit?
Chladný a čo najviac profesionálny. Človek z ambiciozného, dospelého dieťaťa v taký čas prepne na človeka, ktorý potrebuje pracovať čo najsústredenejšie a najzodpovednejšie. Veľa vecí sa popravde zmenilo. Premýšľam nad inými vecami, takže sa moc nesústredim na úspech / neúspech hry. Aj počas kampane som sa sústredil výhradne na jej obsah, ťažko sa o tom píše, ale bol som doslova na druhej strane obrazovky. Samozrejme som sa tešil, ale nenechal som sa tým unášať. Je to veľká zodpovednosť a Sorcerer je obsahom veľmi veľká hra. A najmä prísna na jednotný wording a mechaniky.

4. Vieme, že Sorcerer je tvoja srdcovka, ale aj tak sa mi nedá nespýtať: je nejaký nový projekt na ktorý by sme sa mohli v budúcnosti tešiť ?
Prejdem rovno k veci. Je. Ja neustále pracujem, takže už vopred je na takúto otázku odpovedané áno. A nie jeden. Nemôžem o tom moc písať, ale keď to klapne, bude to projekt ešte väčší ako Sorcerer. Pracujem na ňom už roky a bude sa odohrávať v období gréckych bají a mýtov. Ale to už sú informácie, ktoré by som radšej nerozvíjal. Už beztak som prezradil viac, než by som mal. Ale čo nespravím pre milovaných rodákov?

Ďakujeme za rozhovor.

Tak a tu to máte. Dúfame, že Peťove slová a rady niektorým z vás pomôžu, prípadne že vás jeho príbeh inšpiroval.
Týmto by sme chceli Peťovi poďakovať a popriať mu ďaľšie úspechy v jeho terajších a budúcich projektoch.

Share:

Author: Lipo

Leave a Reply

Your email address will not be published.